TRX

TRX er den nyeste mode inden for træning – og det er bestemt ikke uden grund!

Der er her tale om en alsidig, udfordrende og sjov træningsform, som netop nu er super moderne. Ikke mindst fordi du kan træne alle steder – i hjemmet, på ferie… ja sågar i naturen!

 

De forskellige øvelser med TRX-remme kan være:

  • Planking
  • Rotation
  • Pushing
  • Pulling
  • Squats
  • Lunging

 

Helt grundlæggende er der tale om træningsøvelser med remme med et håndtag i den ene ende, hvor man bruger sin kropsvægt som modstand. TRX blev opfundet som en træningsform til de amerikanske specialstyrker, når de var på missioner af Randy Hetrick i 1990’erne. Det er en effektiv træning af hele kroppen, der kan tilpasses den enkeltes behov og niveau. Der er fokus på balance, stabilitet, smidighed og konditionstræning.

 

TRX er baseret ud fra 5 grundlæggende principper:

  1. Der trænes styrke, mobilitet, balance og fleksibilitet i alle øvelser
  2. Der er tale om en funktionel træning
  3. Belastningen sker udelukkende via egen kropsvægt
  4. Core muskulaturen involveres i alle øvelser
  5. Der trænes med kun et ophængningspunkt

 

Med TRX bliver din styrke, balance, stabilitet og kropsstamme udfordret.

Den helt store fordel ved TRX træning er muligheden for at lave øvelser på en både effektiv og skånsom måde.

Du arbejder udelukkende med egen kropsvægt i TRX- selen hvorved du selv kan styre intensiteten.

 

Kom og vær med til en sjov og effektiv træningstime!

Tilmelding kan ske på tlf.:

75381796

Top